مقاله سازه چوبی نقشه و پلان ساختمان ویلائی چوبی زیبا

نوامبر 08, 2011 بدون دیدگاه

چوب از عصر حجر با انسان بوده و تا به امروز این رابطه هیچ گاه قطع نشده، شاید کمرنگ شده باشد که آن هم به دلیل وجود موادی مثل فولاد و بتن می باشد. سازه های چوبی به دلیل اینکه چوب خود یک جاندار بوده باعث آرامش بیشتری درانسان می شوند و زندگی در این ساختمان ها از لحاظ روانی برای انسان مناسبتر است.
برای ساخت و سازهای چوبی باید جنگلها را از بین برد و درختها را برید ولی یک راه برای این مشکل وجود دارد و آن هم اینکه به ازای بریدن هر درخت یک درخت بکاریم. در واقع می توان با ساخت جنگلهای مصنوعی ازآلودگی کارخانه های تولید فولاد و بتن نیز جلوگیری کرد.

موارد مصرف چوب: در واقع چوب از بهترین مصالح قابل استفاده در ساختمان می باشد و در موارد زیر مصرف دارد: 1-ساختمان های صددرصد چوبی در مناطق جنگلی سرد که پی آن به صورت سرگوه در زمین کوبیده می شود و روی آن تنه بزرگ میخ یا اسکوپ شده؛ کف و دیوارها باچوب دو بر تراش در هم کام و زبانه می شود، درب و پنجره ها به طریق اتصال میخ چوبی جاگذاری شده شیب پشت بام نسبت به عوامل جوّی، شیبدار انتخاب وروی آن پلاکها و تخته های چوبی روی هم سوار شده است، اجرا می گردند. 2-در و پنجره و کمد و قرنیز پای دیوار و پوشش سقف، در اغلب ساختمان های ارزان محلی، به صورت استفاده مستقیم از چوب

ادامه مطلب

دانشجویان عمران

درباره نویسنده

نویسنده مشخصات خود را وارد نکرده است

0 دیدگاه برای “مقاله سازه چوبی نقشه و پلان ساختمان ویلائی چوبی زیبا”

ارسال دیدگاه


9 + = 14

Forum