ضوابط صدور پروانه برای قطعات تفكیكی بیش 1000 متر مربع

آوریل 30, 2012 بدون دیدگاه

ضوابط صدور پروانه برای قطعات تفكیكی بیش 1000 متر مربع

  1-1- ارائه تقاضانامه مالك یا وكیل قانونی با درج مورد درخواست

1-2 -درصورتیکه تقاضا از طرف شركت یاسازمان‌خاصی انجام پذیرد، اعزام نماینده رسمی شركت و یاسازمان‌مربوطه‌بامعرفی‌نامه معتبربه‌شهرداری ضروری است

1-3 – ارائه یك سری فتوكپی از تمامی اوراق سند مالكیت كه در قسمت تشكیل پرونده برابر اصل خواهد شد

1-4 – ارائه اصل و رونوشت شناسنامه مالك یا مالكین

1-5 – اصل‌سند مالكیت جهت بررسی و تطبیق به قسمت تشكیل پرونده ارائه خواهد شد

1-6 – درصورت مراجعه وكیل قانونی مالك یا مالكین تسلیم اصل وكالتنامه و رونوشت برابر با اصل شده آن به قسمت تشكیل پرونده ضرورت دارد

1-7 – ارائه برگ مفاصا حساب نوسازی در زمان تشكیل پرونده

1-8 – درصورت فوت مالك ، گواهی انحصار وراثت ، تسویه حساب مالیات بر ارث به انضمام وكالت نامه رسمی متقاضی از كلیه ورثه ضروری است

ضمناً در مورد ورثه صغیر، قیم نامه و اصل شناسنامه‌ها باید ارائه گردد .

1-9 – درصورتیكه زمین موقوفه باشد ارائه برگ اجاره نامه سازمان اوقاف ضرورت می‌یابد

1-10 – ارائه نقشه 2000/1 هوائی كه موقعیت ملك توسط كارشناس رسمی دادگستری بر روی آن مشخص و به تأیید رسیده باشد .

1-11 – ارائه نقشه 500/1 نقشه برداری شده در سیستم U T M با بیضوی مبنای WGS84 از محل ملك مورد تقاضا و اطراف آن حداقل تا شعاع 40 متر همراه با دیسكت مربوطه كه به تأیید كارشناس رسمی دادگستری (امور ثبتی) رسیده باشد.

1-12- ارائه تعهدنامه عدم جابجایی زمین توسط مالك ضروری است

1-13 – اسناد ملك و یا ابعاد و مساحت ملك كه توسط مالك تهیه شده توسط كارشناس رسمی دادگستری تأیید شده باشد

1-14 – رأی كمیسیون ماده 12 (رونوشت برابر با اصل)

1-15 – ارائه نقشه ثبتی و یا تفكیكی مصوب شهرداری

1-16- تأییدیه‌ثبت‌شركتها‌بر‌اساس‌آخرین‌تغییرات‌هیئت‌مدیره‌در خصوص تعاونیها

1-17- ارائه اساسنامه شركت تعاونی

1-18- ارائه روزنامه رسمی شركت كه دارای آخرین تغییرات باشد.

توضیح یك : در صورت وجود قسمتی از مدارك فوق در سوابق نیازی به ارائه مجدد ندارد.

توضیح دو : درصورت نیاز به استعلام از اداره حقوقی منطقه ، سازمان زمین شهری ، اداره ثبت اسناد و یا سایر سازمانها این اقدامات توسط قسمت تشكیل پرونده انجام خواهد پذیرفت .

2- واحد GPS

در این مرحله سوابق جهت تعیین مختصات جغرافیائی ملك به واحد GPS منطقه ارسال می گردد كه در صورت هماهنگی مالك جهت میخ كوبی و گچ ریزی حدود اربعه زمین ، برداشت مختصاتی زمین با دستگاه GPS انجام می گیرد.

3- واحد GIS

بعد از كنترل نقشه برداشت شده توسط واحد GPS و در صورت انطباق مختصات برداشت شده زمین با حدود اربعه زمین بر اساس نقشه های 2000/1 و 500/1 تائید شده توسط كارشناس رسمی دادگستری ، پرونده جهت انطباق بر روی نقشه های طرح تفصیلی منطقه به واحد GIS ارسال میگردد در واقع ملك در محل تعیین شده و مورد ادعای متقاضی (مالك) تثبیت و دارای شناسنامه و موجودیت خواهد شد .

4- بازدید

انجام بازدید از ملك جهت ثبت وضعیت ملك و برداشت و كنترل وضع موجود با سند و  نقشه ها و ثبت مستحدثات از قبیل ابنیه ، چاه آب ، قنات ودرخت (درصورت وجود) و …

می باشد كه این اطلاعات در قسمتهای طرح تفصیلی و بروكف و صدور پروانه مورد استفاده قرار میگیرد.

 

5- طرح تفصیلی و بروكف

الف ) طرح تفصیلی :

پس از بازدید از محل ملك جهت اعلام كاربری ملك ، میزان تراكم پایه و وضعیت گذر و موارد مشابه به این قسمت ارجاع میگردد .

ب ) بروكف

عملكرد این قسمت بررسی ابعاد وضع موجود ملك نسبت به ابعاد باقیمانده و درج میزان اصلاحی ، ارائه پروفیل طولی گذر و تعیین تراز بنای احداثی با توجه به خط پروژه می‌باشد.

توضیح: در صورت وجود چاه آب ، قنات و درخت در ملك ، دریافت استعلامهای مورد نیاز از مراجع ذیربط در این قسمت صورت خواهد گرفت. بدیهی است انجام سایر امور منوط به پاسخ استعلامهای مذكور می باشد .

پس از اظهار نظر طرح تفصیلی و بروكف و انجام مراحل قانونی سوابق جهت صدور دستور نقشه به قسمت صدور پروانه ارسال میگردد .

6- كمیسیون تعیین وضعیت املاك

تعیین وضعیت ملك براساس مفاد بند سه مصوبه 357 كمیسیون ماده پنج (تبصره 4 قانون تعیین وضعیت املاك مصوب مجلس شورای اسلامی مورخ 29/8/67) در كمیسیون تعیین وضعیت املاك منطقه با تنظیم توافقنامه انجام می گیرد.

پس از تنظیم و مبادله توافقنامه ، یك نسخه از توافقنامه به همراه نقشه قدرالسهم جهت اجرا به مالك و یك نسخه به اداره املاك منطقه جهت اخذ وكالت قطعی مشاعی و نسخه دیگر به همراه سوابق به حوزه شهرسازی ارسال می گردد.

7- صدور دستور نقشه

عملكرد این قسمت به استناد گزارش مامور بازدید و توجیهات قسمت طرح تفصیلی و بروكف ، صدور دستور نقشه جهت كل پلاك می باشد.

صدور دستور نقشه منوط به :

الف) ملك دارای حداقل 30% كاربری مسكونی باشد .

ب‌) ملك در كاربریهای خدماتی واقع نگردد .

توضیح یك: درصورتیكه ملك متقاضی مشمول بند الف گردد پس از اعمال مفاد قانونی،  حق السهم مالك (حدود 30% ملك ) در محل ملك تأمین و مابقی ملك به شهرداری منطقه 22 تعلق خواهد گرفت ( طبق توافقنامه ای كه متعاقباً تنظیم و مبادله خواهد شد ).

توضیح دو : در صورتیكه ملك متقاضی مشمول بند ب باشد و در صورت وقوع ملك در طرحهای اولویت دار خدماتی منطقه ، منوط به امكان اعطاء معوض ، با تنظیم توافقنامه لازم به میزان حق السهم مالك (حدود 30% ملك ) بصورت معوض معادل در سایر نقاط منطقه و در محدوده  كاربری های مصوب مسكونی لحاظ و تأمین خواهد شد (طبق توافقنامه ای كه متعاقباً تنظیم و مبادله خواهد شد) .

8- ارائه نقشه سایت پلان به كمیسیون طراحی شهری و محیط زیست توسط مالك

پس از صدور دستور نقشه ، مالك با انتخاب مشاور طرح نسبت به ارائه موارد ذیل اقدام نماید:

الف ـ دفترچه مطالعات فرآیند طراحی مجتمع مسكونی در آلبوم A4 به همراه جداول و سطوح سرانه ها كه بر اساس ضوابط و مقررات خاص منطقه می باشد.

ب ـ نقشه سایت پلان پیشنهادی به همراه جانمائی اولیه طرح معماری در دو شیت A2 جهت طرح در كمیسیون طراحی و معماری .

ج ـ فایل سه بعدی (max) از كل سایت پلان نهایی و نماها و نقشه های سایت پلان نهائی و معماری و … به صورت CD .

كه مالك می بایستی كلیه مدارك فوق را به كمیسیون طراحی شهری ، معماری و محیط زیست ارائه نماید . پس از طرح وتصویب سایت پلان در كمیسیون طراحی شهری و محیط زیست سوابق مورد نیاز همزمان در دو كمیسیون جهت بررسی به شرح ذیل اقدام میگردد .

1- كمیسیون پروفیلها جهت تصویب طرح آماده سازی معابر داخل بلوك شهری

2- كمیسیون زیرساختها جهت تصویب طرح كانالهای مشترك و تأسیسات داخل بلوك شهری

توضیح: انجام بندهای فوق جهت صدور پروانه آماده سازی می باشد.

 

9- صدور پروانه آماده سازی

پس از ارسال نظریه كمیسیون پروفیلها و زیرساختها و معرفی مهندس مجری پروانه آماده سازی بر اساس توافقنامه قید شده در بند 6 و رعایت سایر موارد صادر میگردد.

پروانه آماده سازی شامل عملیات خاكی ، بستر سازی معابر داخلی ، اجرای تمام یا بخشی از زیرساختها ، جانمایی بلوك های ساختمانی حق السهم مالك (برابر سایت پلان مصوب ) ، تجهیز كارگاه (احداث بناهای موقت و مورد نیاز كارگاهی) ـ تعیین و تثبیت مختصات حدود اربعه زمین (حق السهم مالك) و بلوك های ساختمانی ـ بروكف و … می باشد .

توضیح : صدور مجوز فوق پس از تنظیم وكالت جامع و بلاعزل از طرف مالك و معرفی مجری طرح و ارائه تعهد محضری مشترك از سوی مالك و مجری با مسئولیت مستقیم مجری برای مدت4 ماه صادر میگردد كه در صورت نقل و انتقال قطعی مشاعی حق السهم ارگان اجرائی (شهرداری منطقه 22) و تحویل زمین مجوز فوق دارای اعتبار خواهد بود .

10- ارائه نقشه های معماری فاز اجرائی و نما و طرح محوطه سازی به كمیسیون طراحی معماری

پس از صدور پروانه آماده سازی ، نقشه های معماری فاز اجرائی ، نما و طرح محوطه سازی توسط مشاور منتخب مالك (طبق سایت پلان مصوب حق السهم مالك) تهیه و به همراه معرفی مهندس معماری و دیكست معماری جهت بررسی و تصویب به كمیسیون طراحی شهری ، معماری و محیط زیست منطقه ارائه میگردد.

11- اعلام كسری مدارك به مالك

پس از تصویب نقشه های معماری و نما توسط كمیسیون طراحی شهری ، معماری و محیط زیست منطقه ـ نقشه های مذكور جهت بررسی نهائی جزئیات طرح و مطابقت با ضوابط شهرسازی و معماری به قسمت صدور پروانه حوزه شهرسازی ارسال كه قسمت مذكور پس ازتأیید نقشه¬، مدارك مورد نیاز جهت صدور پروانه اصلی به شرح ذیل را به مالك اعلام  می نماید :

1- معرفی مهندس محاسب ، ناظر ، تأسیسات برقی و مكانیكی به همراه برگه تعهد و نقشه های مربوطه

2- دفترچه مطالعات ژئوتكنیك (3 نسخه)

3- دفترچه محاسباتی (1 نسخه)

4- دیسكت یا CD محاسبات (1 عدد)

5- نقشه محاسباتی (4 نسخه)

6- دفترچه تاسیسات (1 نسخه)

7- دیكست یا CD تاسیسات (1 عدد)

8- نقشه تاسیسات مكانیكی و برقی (4 نسخه)

9- نظریه كمیسیون طراحی شهری درخصوص طرح محوطه سازی

10- تائیدیه امور مهندسین ناظر (درصورت نیاز)

و 000

12- اعلام عوارض :

پس از ارائه مدارك قید شده در بند یازده ، قسمت صدور پروانه اقدام به اعلام عوارض نموده و برگ اعلام عوارض را جهت پرداخت به مالك تحویل می دهد .

13- اعلام وصول و تهیه پیش نویس پروانه :

پس از پرداخت عوارض متعلقه و ارائه مدارك مورد نیاز جهت تهیه پیش نویس پروانه (كه قبلاً به مالك اعلام گردیده) در سیستم ، اعلام وصول و پیش نویس پروانه تهیه می گردد .

14- صدور پروانه اصلی :

پس از تهیه پیش نویس پروانه ، پیش نویس توسط رئیس صدور پروانه ، معاون شهرسازی و معماری و شهردار منطقه در سیستم تائید و پرینت پروانه پس از اسكن كردن سایت پلان مصوب و توضیحات بر روی پروانه سوابق جهت امضاء پرینت پروانه توسط رئیس صدور پروانه ، معاون شهرسازی و معماری به حوزه شهرسازی ارسال و متعاقب آن به امضاء شهردار منطقه رسیده و جهت امضاء مهندس ناظر و مالك به دبیرخانه منطقه ارسال می‌گردد .

 بخش دوم : صدور گواهی ساختمانی

درصورتیكه تقاضای مالك یا مالكین صدور گواهی عدم خلاف، بلامانع ناحیه (بلامانع ادامه‌عملیات ساختمانی) پایانكار ساختمانی ‌و یا ‌تمدید پایانكار باشد مراحل ذیل طی‌خواهد شد.

1- تشكیل پرونده :

تشكیل ‌پرونده جهت صدور گواهی با توجه به درخواست مالك انجام می گردد .

توضیح یك : مدارك مورد نیاز همان مدارك اشاره شده در قسمت صدور پروانه (بخش اول) می‌باشد .

توضیح دو : درصورت وجود قسمتی از مدارك فوق در سوابق نیازی به ارائه مجدد نمی‌باشد.

2- بازدید :

بازدید به منظور ثبت وضعیت ملك از نظر پیشرفت فیزیكی و برداشت بنای اجرا شده، تعداد طبقات و درج تعداد پاركینگها و نهایتاً تنظیم گزارش از ملك توسط مامور بازدید و درج در سیستم مكانیزه صورت می گیرد .

3- طرح تفصیلی و برو كف :

بررسی مجدد ملك درخصوص ابعاد وضع موجود ، وضعیت گذر ، بروكف انجام شده ، با توجه به گزارش مامور بازدید توسط این قسمت صورت می گیرد.

4- نظارت فنی :

عملكرد این قسمت در حقیقت رسیدگی بنای موجود ملك با توجه به گزارش بازدید و اظهار نظر طرح تفصیلی و بروكف می باشد به نحوی كه پس از بررسی خلاف‌ها به كمیسیون های داخلی ، یا كمسیون ماده صد ارجاع می گردد و در صورت مشخص شدن نحوه عمل جهت تعیین عوارض متعلقه به قسمت محاسبات ارسال می گردد .

بدیهی است پس از پرداخت عوارض متعلقه نسبت به تنظیم گواهی ، دریافت تأییدیه تائید مسئولین منطقه و نهایتاً صدور آن اقدام خواهد شد .

توضیح یك : در صورت وجود تخلف قابل توجه كه منتهی به ارسال آن به كمیسیون ماده صد گردد تا صدور رای مقتضی و بازگشت پرونده از كمیسیون مربوطه هیچگونه اقدامی از جانب شهرداری میسر نمی باشد .

توضیح دو : به هنگام تنظیم پیش نویس گواهی عدم خلاف و یا صدور برگ بلامانع ادامه عملیات ، ارائه گزارش مرحله ای مهندس ناظر مربوطه ، پاسخ استعلام از طریق حوزه معاونت حمل ونقل و ترافیك منطقه و سایر استعلام ها الزامی است . ضمناً در صورت بدهكاری ملك ارائه تأییدیه اداره درآمد منطقه و تسویه حساب با این اداره ضرورت دارد.

توضیح سه : در زمان تهیه پیش نویس گواهی پایانكار ، پاسخ استعلام معاونت امور شهری و اداره فضای سبز منطقه در خصوص محوطه سازی و فضای سبز و سایر استعلامات با توجه به مفاد پروانه ضروری است .

توضیحات كلی

1- كنترل كیفی سازه ، تاسیسات برقی و مكانیكی و بروكف در مراحل اجرائی و پیشرفت فیزیكی كار به عهده مهندسین مشاور طرح می باشد .

2- برنامه زمان بندی گردش كار اداری در فلوچارت پیوست قید گردیده است

3- درصورتیكه گردش كار اداری براساس برنامه زمان بندی مذكور صورت نمی گیرد جهت رفع مشكل ، مراجعین محترم می توانند در هر مرحله به معاونت شهرسازی و معماری منطقه مراجعه نمایند .

مهندسی عمران

درباره نویسنده

نویسنده مشخصات خود را وارد نکرده است

0 دیدگاه برای “ضوابط صدور پروانه برای قطعات تفكیكی بیش 1000 متر مربع”

ارسال دیدگاه


− 4 = 2

Forum