دانلود فایل Word قرارداد خدمات بازرسي فني تجهیزات ساخت داخل

دسامبر 15, 2011 بدون دیدگاه

دانلود فایل Word قرارداد خدمات بازرسي فني تجهیزات ساخت داخل

 این یک نمونه کامل از قراردادهای بازرسی فنی تجهیزات ساخت داخل میباشد که برای همه کاربران آماده شده امیدوارم از مطالب ارائه استفاده لازم را ببرند

اين قرارداد مابين شركت … به آدرس :‌ ..به شماره ثبت .. به نمايندگي آقايان.. و ..به عنوان كارفرما از يك طرف و شركت .. به شماره ثبت .. و به نمايندگی آقايان …  و به آدرس ..  كه از اين پس بازرس ناميده مي شود از طرف ديگر با شرايط ذيل منعقد ميگردد .

ماده 1 – موضوع قرارداد و شرح كلي كار

موضوع قرارداد عبارت است از انجام بازرسي فني نهائي …. در داخل كشور و تهيه Final Book در پروژه …

ماده 2- اسناد و مدارك

اين قرارداد ، شامل اسناد و مدارك زير است :

2-1           قرارداد حاضر

2-2           اسناد تكميلي كه حين انجام خدمات ، در چارچوب قرارداد و به منظور انجام آن ، به بازرس  ابلاغ شده يا بين دو طرف قرارداد ، مبادله مي شود .

2-3           مدارك و گزارشهاي مصوب

ماده 3 – حدود و خدمات

3-1           بررسي QCTM/QCP مربوط به بازرسي تجهيزات در حال ساخت كه ميبايست توسط سازندگان تجهيزات قبل از زمان بازرسي تهيه شده باشد.

3-2           نظارت بر آزمايشات و بررسي نتايج آزمايشهاي مواد و مصالح از قبيل آناليز شيميائي و آزمايشهاي مكانيكي و تطابق با استانداردهاي مربوطه بر اساس  QCTM/QCP

3-3            نظارت و بازرسي از كيفيت تجهيزات ساخته شده و در حال ساخت توسط سازندگان

3-4           حضور و شركت در بازرسي هاي كنترل كيفيت سازندگان براساس QCTM/QCP و نظارت بر انجام آزمايشات در حين ساخت

3-5           مراقبت و تطابق مشخصات تجهيزات ساخته شده با نقشه ها و دستورالعملها و مشخصات فني موضوع قرارداد و تنظيم گزارشهاي لازم بر روي فرمت هاي از پيش تعيين شده

3-6           بررسي و تائيد گواهينامه هاي كنترل كيفي سازندگان

3-7            نظارت بر آزمايشهاي مخرب ( D.T. ) و غير مخرب ( N.D.T. )

3-8           بازرسي و نظارت برعمليات تميزكاري وآماده سازي سطوح قابل رنگ آميزي و كنترل ونظارت براعمال رنگ آميزي و انجام آزمايشات لازم از جمله ( اندازه گيري ضخامت و چسبندگي رنگ و عيوب ظاهري و كنترل فام و . . . ) بر روي فيلم خشك رنگ اعمال شده و تائي گزارشات مربوطه

3-9           نظارت دقيق بر آزمايشهاي عملكرد دستگاهها ( Performance Test ) بر اساس QCTM/QCP

3-10       بازرسي از نحوه بسته بندي و حفاظت از سطوح ماشينكاري شده كه در معرض خوردگي و يا صدمات مكانيكي قرار دارند.

3-11       بررسی و تاييد Final Book تهيه شده توسط سازنده

تبصره 1 : خدمات بازرسي صرفا محدود به بازرسي حين ساخت و نهائي تجهيزات مورد نظر در محل كارگاههاي سازنده خواهد بود. بديهي است بازرسي و نظارت بر نصب تجهيزات مذكور در محل سايت كارفرما در محدوده خدمات بازرسي و موضوع اين قرارداد نميباشد.

تبصره 2 : بازرس صرفا بر انجام آزمايشهاي حين ساخت نظارت خواهد داشت و انجام آزمايشها و هزينه آنها برعهده كارفرما يا سازنده خواهد بود.

تبصره 3 : بازرس تنها در صورت درخواست كتبي سازنده و يا كارفرما مبني بر آمادگي تجهيزات جهت بازرسي به محل مورد نظر اعزام ميشود ، اين درخواست ميبايست سه روز قبل از آماده بودن تجهيزات براي بازرسي به بازرس ابلاغ شده باشد.

تبصره 4 : آماده بودن شرايط بازرسي در محل بازرسي در تعهد و مسئوليت كارفرما يا سازنده ميباشد.

ماده 4- تنفيذ قرارداد

اين قرارداد با تحقق شرط زير تنفيذ مي گردد :

1-4 ابلاغ كتبي شروع بكار توسط كارفرما .

ماده 5- مدت قرارداد

مدت زمان اجراي عمليات موضوع اين قرارداد از تاريخ 00/00/1300 لغايت تاريخ 00/00/1300 ميباشد و درصورت نياز با توافق طرفين قابل تمديد مي باشد .

ماده 6 – مبلغ قرارداد و نحوه پرداخت

مبلغ قرارداد -/……………………… ( ………………………………….  ) ريال ميباشدكه بر اساس حق الزحمه بازرس به روش زير پرداخت ميگردد :

6-1           پرداخت به بازرس بر اساس صورت وضعيت هاي موقت همراه با مدارك و گزارش هاي مكتوب  و پس از تائيد  كارفرماي اصلي و مديريت پروژه كارفرما و پس از كسر كسورات ماده 8 قابل پرداخت ميباشد.

6-2           حق الزحمه بازرسی به ازاء هرنفرروز بازرس در محل كارگاه ساخت ………………….. (………………)

6-3           زمانهاي بازرسي كمتر از 9 ساعت در روز يك نفر روز كامل محاسبه خواهد شد.

6-4             از آنجائيكه ملاك محاسبه بر اساس حق الزحمه ميباشد بازرس ميبايست مدارك ، محاسبات، گزارش ها و گواهينامه هاي ارائه شده خود را به تائيد كارفرما برساند.

6-5           كارفرما ميتواند با تغيير درمقادير به هرميزان كه مورد نياز باشد ،‌ مبلغ قرارداد را 25 درصد كاهش يا افزايش دهد .

6-6           خدمات مربوط به بازرسي و گزارش هاي بازرس ، كه ناشي از نقص انجام خدمات موضوع قرارداد باشد برعهده و هزينه بازرس ميباشد .

ماده 7 – محل اجراي قرارداد

محل اجراي قرارداد واقع در شهرستان …………………….. ميباشد و بازرس از محل اجراي قرارداد بازديد بعمل آورده و از تمامي مسائل محل اجراي پروژه از قبيل مسيرهاي دسترسي و …. آگاه ميباشد .

ماده 8 – كسورات

8-1           ازهر كاركرد بازرس 10% بابت حسن  انجام كار كسر و نزد كارفرما باقي مي ماند. اين كسور پس از انجام موضوع پيمان مطابق ماده 12 توسط كارفرما و پس از ارائه مفاصا حساب بيمه آزاد خواهد شد .

8-2           ازهرصورت وضعيت 5% بابت ماليات تكليفي كسر و بنام بازرس در وجه اداره دارائي پرداخت ميشود.

8-3           پرداخت بيمه قرارداد بعهده بازرس مي باشد و بازرس موظف است مفاصاحساب بيمه را به كارفرما ارائه نمايد. 5% ( پنج درصد) مبلغ هرصورت وضعيت برطبق مقررات قانوني (ماده 38  قانون تـأمين اجتمـاعـي) بعنوان سپرده بيمه از بازرس كسر ميگردد. تسويه حساب نهايي و حل وفصل كليه مسائل مربوط به بيمه تأمين اجتماعي بعهده بازرس خواهد بود. پرداخت آخرين صورت وضعيت بازرس و سپرده حسن انجام كار ( مطابق بند 8-1 اين ماده) و تضمين انجام تعهدات بازرس ، منوط به ارائه تسويه حساب بيمه از سازمان تأمين اجتماعي توسط بازرس مي باشد.

8-4           چنانچه در ابتدا يا خلال كار مبلغي به عنوان پيش پرداخت در وجه بازرس پرداخت شده باشد ، مبلغ آن از صورت وضعيتها متناسب با رقم صورت وضعيت كسر و رقم پيش پرداخت تا خاتمه كارمستهلك خواهد شد . تضمين پيش پرداخت پس ازاستهلاك كامل به بازرس مسترد خواهد شد .

ماده 9 – تعهدات بازرس

9-1           بازرس مي بايست كليه خدمات و اقدامات لازم بمنظور اجراي كامل موضوع پيمان را مطابق ابلاغيه ها و دستورات كارفرما كه ابتدا و ضمن اجراي پروژه ابلاغ مي گردد ، دستورالعملها ، استانداردها ، مشخصات عمومي و اختصاصي و بطور كلي كليه مدارك پروژه و با در نظر گرفتن كليه شرايط ايمني بطور كامل انجام دهد .

اهم اقداماتي كه مي بايست توسط بازرس انجام گيرد مطابق شرح خدمات و فهرست حق الزحمه بوده ولي تاكيد ميگردد كه خدمات مورد نياز منحصر به اين خدمات نبوده و بازرس ميبايست كليه اقدامات وخدمات مورد نياز جهت تكميل موضوع قرارداد راكه از طرف كارفرما    ابلاغ خواهد شد انجام دهد .

9-2           بازرس موظف است براساس برنامه اجرايي كارفرما نيروهاي مورد نياز را تامين نمايد.

9-3           بازرس موظف است بطور دائم كارفرما را درجريان كارخود قرارداده و براساس شرح فعاليتهاي مرتبط با حدود خدمات مدارك مورد نياز را حسب مورد بررسي ، تائيد و يا صادر مي نمايد .

9-4           بازرس موظف به معرفي نماينده اي تام الاختيار و مورد تائيد كارفرما خواهد بود . بديهي است كليه مكاتبات انجام شده با اين نماينده صورت خواهد پذيرفت .

9-5           نظارت بر اجراي كار بعهده كارفرما و يا نمايندگان او مي باشد و بازرس موظف است بر طبق مفاد قرارداد و اسناد و مدارك و دستور العملهاي كارفرما عمل نموده و ضمن همكاري با كارفرما ، امكانات لازم جهت بازرسي را نيز فراهم نمايد. نظر كارفرما  نافي مسئوليت بازرس در اجراي صحيح كار نمي باشد .

9-6           تامين غذا و اسكان ، اياب و ذهاب داخل و خارج از كارگاه سازنده و ساير هزينه هاي مرتبط با بازرس و پرسنل وي  ، بعهده و هزينه بازرس بوده ( غيرآنچه كه در ماده 10 تعهدات كارفرما آمده است (.

9-7           هر گونه خسارت وارده ناشي از اهمال و ناهماهنگي و عدم دقت اجرائي ناشي از اشتباهات بازرس بعهده بازرس بوده و علاوه بر عدم پرداخت هزينه ، خسارت وارده نيز از مطالبات بازرس كسر خواهد شد .

9-8           بازرس بدون اخذ مجوز كتبي كارفرما حق واگذاري جزء يا كل قرارداد به غير را ندارد .

9-9           چنانچه بازرس شخص يا اشخاصي را در رابطه با اين قرارداد بكار بگمارد ،‌ موظف است كليه حق و حقوق آنان را برابر قوانين كار و امور اجتماعي پرداخت نمايد و بهرحال مسئوليت تسويه حساب با آنان حتـي بعد از اتمام قرارداد بعهده بازرس است و كارفرما هيچگونه مسئوليتي را در اين خصوص نخواهد داشت .

9-10       همه كساني كه به منظور اجراي خدمات موضوع قرارداد به صورت دائمي و موقت به هزينه بازرس و براي او خدماتي انجام مي دهند كاركنان بازرس شناخته شده و مسئوليت عملكرد آنها در مورد خدمات موضوع قرارداد به عهده بازرس است .

9-11       هرگاه به تشخيص كارفرما يك يا چند نفر از كاركنان بازرس صلاحيت لازم رابراي انجام كار مربوطه نداشته باشند كارفرما حق دارد تعويض آنها را بدون هيچ تعهدي از بازرس بخواهد و بازرس ملزم به اجراي آن در ظرف 3 روز خواهد بود .

9-12       قبل از شروع كار ،  بازرس موظف است سازمان اجرائي و فهرست اسامي كليدي رابراي انجام موضوع قرارداد به همره وظايف ، تخصص و ميزان فعاليت هريك براي كارفرما ارسال نمايد.

9-13        بازرس بايد به منظور اجراي مراحل مختلف اين قرارداد در دفاتر خود ، به شمار كافي كاركنان صلاحيت دار داشته باشد.

9-14         بازرس موظف است تمام اطلاعاتي را كه در جريان انجام خدمات اين قرارداد تحصيل يا توليد مي كند ، محرمانه تلقي نمايد و حداكثر سعي خود را براي جلوگيري از دسترسي اشخاص غير مجاز به آنها بكار بندد.

9-15       بازرس ملزم به رعايت اولويت هاي اعلام شده از سوي كارفرما ميباشد.

9-16       بازرس ملزم به شركت در جلسات فني و اخذ تائيد نهائي از سوي كارفرماي اصلي ميباشد .

9-17       بازرس مي بايست مدارك نهائي موضوع خدمات را در نسخه كافي چاپ و فايلهاي الكترونيكي به كارفرما ارائه نمايد.

9-18       گزارش ها :

9-18-1 بازرس موظف است گزارش هفتگي و ماهيانه اقدامات انجام شده در ماده 2 را تهيه و به كارفرما ارائه نمايد.

9-18-2 كارفرما ظرف دو هفته پس از دريافت گزارش ماهيانه و مدارك از بازرس نظر خود را كتبا اعلام مينمايد.

9-18-3 چنانچه كارفرما نظرات اصلاحي بر روي گزارش ها داشته باشد بازرس موظف است نسبت به اصلاح مدارك و گزارش ها اقدام نمايد.

9-18-4 تصويب گزارش ها و اقدامات بازرس به وسيله كارفرما رافع مسئوليت هاي بازرس در مورد صحت گزارشها و مدارك و اقدامات نبوده و در هر حال بازرس مسئول و جوابگوي نواقص يا اشتباهاتي در حدود خدمات محوله خواهد بود كه بعدا مشاهده ميگردد.

ماده 10 -تعهدات كار فرما

10-1       كليه اطلاعات و مدارك و طرح هاي موجود كه ارتباط به كار بازرس در اين قرارداد پيدا ميكند بدرخواست او مجانا از طرف كارفرما در اختيار بازرس قرار ميگيرد.

10-2       تجهيزات و شرايط بازرسي در محل توسط كارفرما تامين ميگردد مگر اينكه هزينه هاي آن قبلا در قرارداد پيش بيني شده باشد.

ماده 11- تضامين قرارداد

1-11   بمنظور تضمين اجراي تعهدات يكفقره سفته معادل 10% مبلغ قرارداد نزد كارفرما خواهد بود كه اين تضمين بعد از تحويل قطعي قرارداد به بازرس مسترد ميگردد. بازرس صراحتاً اعلام مي دارد كه تامين مطالبات كارفرما(بهر صورتي كه ايجاد شده باشد) ازمحل اين تضمين بلامانع است .

ماده12- دوره تضمين

دوره تضمين در اين قرارداد ……. ( …………… ) ماه مي باشد كه پس از صدور گواهي تحويل موقت(بشرح ماده14) شروع خواهد شد .

ماده 13- اقامتگاه قانوني طرفين

اقامتگاه قانوني طرفين همان است كه درمقدمه قرارداد درج گرديده است وكليه مكاتبات و مراسلات و ابلاغيه هاو اخطاريه هاي احتمالي به آدرس فوق ارسال ميگرددودرصورت تغيير اقامتگاه هر يك از طرفين بايستي نشاني جديد خود را به اطلاع برساند در غير اينصورت كليه مكاتبات و مراسلات ابلاغ شده تلقي ميگردند .

ماده 14 -تحويل موقت و تحويل قطعي

1-14       تحويل موقت عبارتست از تحويل كامل موضوع قرارداد و خدمات و گزارش ها و ارائه گواهينامه هاي مربوطه بنا به تقاضاي  بازرس ، كارفرما نمايندگان خودرا جهت تشكيل كميسيون تحويل موقت معرفي مي نمايد ، آنگاه بازرس و نمايندگان كارفرما كنترل نهائي را در مورد انطباق مجموعه هاي موضوع قرارداد با مشخصات فني و قراردادي بعمل آورده و گواهي تحويل موقت صادر و به امضاء طرفين ميرسد .

تبصره : هرگاه كميسيون تحويل موقت نقص يا اصلاحاتي را در مدارك ، گزارش ها و گواهينامه ها مشاهده نمايد اقدام به تنظيم صورتجلسه تحويل موقت با تعيين مهلتي براي رفع نواقص و اصلاحات مدارك و گزارشها مي نمايد دراينحالت بايستي فهرستي از نواقص و اصلاحات تنظيم و ضميمه صورتجلسه تحويل موقت گردد .

2-14       تحويل قطعي عبارتست ازطي دوره تضمين و رفع نواقص احتمالي بنا به تقاضاي كتبي  بازرس كارفرما موضوع را رسيدگي و نمايندگان خود را جهت تشكيل كميسيون تحويل قطعي معرفي مينمايد آنگاه درصورت رضايت كارفرما ازعملكرد و رفع نواقص احتمالي در دوره تضمين ‌، گواهي تحويل قطعي صادر و به امضاء طرفين ميرسد .

ماده 15- شرايط فورس ماژور

كليه تعاريف فورس ماژور در قوانين جمهوري اسلامي ايران براي اين قرارداد معتبر ميباشد .

ماده 16 – رعايت مقررات ايمني و فني

رعايت مقررات ايمني و فني الزامي است و بازرس مي بايست قبل از شروع بكار ،‌ آموزشهاي لازم ايمني و فني را به پرسنل تابعه خود تعليم داده و نسبت به استفاده و به كارگيري لوازم ايمني درحين انجام موضوع پيمان توسط بازرس و پرسنل استخدامي مشاراليه بايد قوياً اعمال نمايد .

ماده 17 – حل اختلاف و داوري

درصورت بروز هرگونه اختلاف در مفاد ، تفسير و يا اجراي قرارداد ، طرفين مكلفند بدوا موضوع را با رعايت اصل حسن نيت از طريق مذاكره في مابين حل و فصل نمايند. در غير اينصورت موضوع به داور يا داوران مرضي الطرفين ارجاع ميگردد.

ماده 18 – فسخ قرارداد  و خاتمه پيمان

18-1         در صورت عدم توجه به اجراي مفـاد قرارداد و رعايت نكردن كيفيت كار و دستور العمل هـا و مشخصات فني پيمان و همچنين تاخير در بازرسي ها  و موارد زير‌ كارفرما مي تواند يك طرفه قرارداد را فسخ و كليه ضرر و زيان ناشي از آن را از مطالبات و سپرده هاي بازرس بدون نياز به مراجعه به مراجع قضائي كسر و به نفع خود ضبط نمايد . همچنين كارفرما مي تواند بخش يا كل قرارداد را به تشخيص خود به شخصيت حقيقي و يا حقوقي ديگري واگذار و يا پس از اخطار كتبي با پيش بيني 15 روز مهلت قرارداد را يكجانبه فسخ نمايد.

18-2         درصورت عدم حضور پرسنل بازرس در محل كارگاه ساخت و عدم بازرسي قطعات

18-3         عدم تامين پرسنل متخصص به تعداد كافي طبق نظر كارفرما

18-4         عدم پيشرفت عمليات بازرسي طبق نظر كارفرما

18-5         تاخير در تحويل كار موضوع قرارداد

18-6         عدم اجراي مفاد قرارداد و دستورالعملهاي كارفرما

18-7         عدم ارائه گزارش و مدارك بازرسي به كارفرما

ماده 19 – قصورات بازرس

چنانچه بازرس در هر مرحله از اجراي عمليات موضوع قرارداد و يا موارد تعهدات خود قصور نمايد به گونه اي كه به موجب آن هزينه يا خسارتي به كارفرما تحميل گردد كارفرما محق است راسا و يا با استخدام بازرس ديگر در خصوص رفع موضوع اقدام نموده و كليه هزينه هاي تمام شده مذكور را باضافه 15 % ( بيست درصد ) بالاسري به حساب بازرس منظور و يا از مطالبات و تضامين بازرس كسر نمايد و بازرس در اين رابطه حق هيچگونه اعتراض و ادعائي را نخواهد داشت.

ماده 20 – نظارت

نظارت بر اجراي تعهداتي كه بازرس بر طبق مفاد اين پيمان و اسناد و مدارك پيوست آن تقبل نموده است به عهده كارفرما و نماينده وي و يا دستگاه نظارت و يا مديريت اجرا مستقر در سايت معرفي شده از سوي كارفرما خواهد بود بازرس مؤظف است كارها را بر طبق پيمان ، اصول فني و دستورات كارفرما يا نماينده قانوني وي و يا دستگاه نظارت ، طبق مشخصات ، اسناد و مدارك پيوست پيمان ، اجرا نمايد .

ماده 21 – نسخ قرارداد

اين قرارداد در سه نسخه و بيست و يك ماده تنظيم گرديده و از هر حيث تابع قوانين جمهوري اسلامي ايران بوده و هر نسخه به تنهائي حكم واحد را دارد و طرفين با امضاي خود آن را معتبر مينمايند .

بازرس فني                                                                                كارفرما

دانلود فایل Word

Cont.-www.iranomran.com

متره و برآورد

درباره نویسنده

نویسنده مشخصات خود را وارد نکرده است

0 دیدگاه برای “دانلود فایل Word قرارداد خدمات بازرسي فني تجهیزات ساخت داخل”

ارسال دیدگاه


2 + = 3

Forum